אתם כאן: עמוד הבית מאמרים השוואת מערכות BI נפוצות בישראל

השוואת מערכות BI נפוצות בישראל

השוואת פתרונות ה-BI הנפוצים בשוק הישראלי, לסייע לכם בעלי העסקים הקטנים והבינוניים בבחירת פתרון בינה-עסקית זול אבל איכותי, נגיש ויעיל.

בחינת עומק של תכונות, תמחור ושביעות רצון המשתמשים מראה כי פאוור בי.איי של מיקרוסופט מובילה על קליק ועל טאבלו וזאת גם בבחינה שביצעה חברת גרטנר העולמית.

ה-Business intelligence (BI) הוא כלי מרכזי בניהול עסקים. המערכת מתחברת למערכות הקיימות של הארגון, אוספת את הנתונים והופכת אותם לתובנות יקרות ערך שמשפיעות על השורה התחתונה.

איזה ארגונים צריכים מערכת BI?

ארגונים המעוניינים במבט מלמעלה על מצב המלאי, המכירות, הלוגיסטיקה, היצוא, היבוא או הייצור במטרה לייעל תהליכים, לקצר לוחות זמנים ולשפר ביצועים.

אז איך בוחרים את מערכת ה-BI הנכונה עבורכם?

מכון גרטנר השווה בין 3 מערכות ה- BI הגדולות ביותר כיום בעולם ומצא ש- Power BI של מיקרוסופט היא המערכת המומלצת. ההשוואה נעשתה לפי מפרט המערכת, המלצות משתמשים וגם לפי ניקוד של אלפי מנהלים.

מערכת BI Power בלטה במיוחד בשל היותה פתרון SaaS שהינו חלק ממיקרוסופט 365 הפועלת באינטגרציה מלאה עם יישומיOffice 365 , שרת דוא"ל, יומן ואנשי קשר Exchange 365, ענן קבצים One Drive Azure, כלי CRM Dynamics, שרת יישומים SharePoint, כלי אינטגרציה, Power Apps ועוד.

מערכת Power BI מגיעה כחלק מרישוי Office 365 E5 SKU הנמצא בשימוש בארגונים רבים והמשתמשים יכולים לנתח את הנתונים שלהם בצורה חלקה מתוך היישומים העסקיים שלהם תוך שימוש בשירות Freemium.

ההשוואה נעשתה מול מערכות Tableau– מערכת הפעילה בענן SalesForce בלבד, ומערכת Qlik sense.

השוואה מערכות BI

המערכת המומלצת ביותר היא Power BI מבית מיקרוסופט ועל בסיס השוואה באתר selecthub.com שהרחבה שלה העניקה לפאוור בי.איי ציון סופי של 60%, לעומת 40% למערכת קליק ו-30% למערכת טאבלו (את טבלת הניקוד המלאה תמצאו פה).

מדדים נוספים, מקורם בניתוח השוואתי מחברת הייעוץ Cambay הגלובאלית, המדגישים הבדלי תשתית חשובים:

1. בסיס נתונים: בהקשר זה, פתרון Qlik עם בסיס-הנתונים היחסי מוביל מבחינת ביצועים על פני המתחרים ובפרט מאפשר יעילות גבוהה יותר בעומסים ונפחי נתונים גדולים באופן משמעותי.
2. אחסון ענן או באתר הלקוח: גם פה Qlik מפגינה יתרון, בגמישות ההתקנה בכל ענן ציבורי או פרטי וכן בתשתיות מקומיות באתר הלקוח. מיקרוסופט אמנם מגבילה אחסון לענן Azure שלה וגם לתשתית מקומית באתר הלקוח, אבל הענן שלה מספק יתרון בחיבור למערכות אחרות בארגון כמו OFFICE, EXCHANGE וכו'.
3. שירות בישראל ותמיכה: למיקרוסופט יתרון מהיותה ענק תוכנה בינ"ל עם שירות ותמיכה גלובאלי לכלל המערכות ועם נציגות בישראל. גם לקליק נציגות בישראל.

כמו כן, היבטי תמחור המערכת שנוגע לתזרים ולתקציב של העסק שלכם.

בעיקרון התמחור הנו גמיש ויותאם לאופי הארגון (ציבורי, ממשלתי, עירוני, עסקי, פרטי, מגזר שלישי וכו') ולנפחי השימוש (מספר משתמשים, ממשק למערכות צד ג', נפחי נתונים ודו"חות וכו') וכן אם על בסיס עסקי או תאגידי. אך עדין יש הבדלים מהותיים בין הפתרונות השונים.

POWER BI TABLEAU QLIK
חינם + +
רישוי חודשי + + +
מבוסס תכולה + +
רכש חד-פעמי +
תמחור ארגוני + + +
תמחור כחלק מענן ארגוני +

 

מה אומרת גרטנר העולמית?

לפי הבדיקה של חברת המחקר העולמית גרטנר – מערכת Power BI מובילה מזה 12 שנים, ובשנתיים האחרונות הפער גדל משמעותית. להלן תמונת השוק, המציגה את העליונות המוחלטת של Microsoft. מערכת Power Bi מנצחת גם בביקורות מאומתות ממשתמשים אמיתיים, מבוסס חוכמת ההמונים הנה התוצאה, מבוססת חכמת ההמונים.

בינה עסקית

בינה עסקית

פירוט ההשוואות זו לצד זו של יכולות מוצר, חווית לקוח, יתרונות וחסרונות, ונתונים דמוגרפיים של המבקרים אפשר למצוא באתר גרטנר בקישור פה.

עוד השוואה מעניינת בין פתרונות QLIK ו-POWER BI אפשר למצוא בקישור והשוואה משנת 2021 בין שלוש המערכות פה וסקירה זאת היא תקציר השוואה רחבה יותר בין QLIK, TABLEAU ו-POWER BI המופיעה באתר.

שורה תחתונה – איזו מערכת לבחור?

בשורה התחתונה, מערכת POWER BI היא הבחירה המומלצת. בהשוואה בין Power BI מול Tableau ו-Qlik Sense כפתרונות בינה עסקית, POWER BI של מיקרוסופט מנצחת בפער גדול על בסיס דירוג גרטנר.

צריכים עזרה באפיון הצרכים שלכם ובצוות מומחים שילווה אתכם יד ביד לאורך ההטמעה וכמובן לאחריה? אנחנו כאן בשבילכם!