אתם כאן: עמוד הבית חדשות פייסבוק משנה את מודל הפרסום שלכם

פייסבוק משנה את מודל הפרסום שלכם

פייסבוק, שרכשה לא מזמן את בורסת פרסום הווידאו LiveRail, מרחיקה את רשתות הפרסום העצמאיות מגישה לרשת החברתית ומנסה להתחבר לצרכנים (המפרסמים והפירסומאים) ובכל משנה את מודל הפרסום שלכם.

facebook liverailאתר Adexchanger.com מדווח כי לאחרונה נשלח מטעם בורסת הפרסום שנרכשה ע"י פייסבוק הודעה לרשתות הפרסום צד-3 (המתווכחות בין מפרסמים ופרסומאים ובין פלטפורמות תוכן כגון מיקרוסופט, גוגל, פייסבוק ועוד) כי "... משנה את המיקוד העסקי שלה לטובת קשר איכותי ישיר עם המפרסם. כתוצאה משינוי מיקוד עסקי זה, יופסק השימוש בשרותים שלנו ...".

רכישת LiveRail, בורסת פרסום וידאו מצליחה המציגה כ7 בליון מודעות ווידאו לגולשים בחודש, דווחה זה מכבר ובעלות של 400 עד 500 מליון דולר ע"י פייסבוק. זאת במסגרת המאבק של הרשתות החברתיות להגדיל את הכנסתן מפרסום ובאמצעות ביטול גורמי התיווך בינן ובין המפרסמים והפרסומאים. טוויטר, אחת המתחרות של פייסבוק, אינה מפגרת מאחור והשנה ביצעה סדרת רכישות של  רשתות פרסום כמו MoPub וכלי שיפור ביצועי מודעות כמו Namo Media וכן Tap Commerce (אתר Techcrunch).

תעשיית האינטרנט הישראלית

אסף גלעד מאתר כלכליסט מסביר מדוע שינוי אסטרטגי זה בעולם הפרסום, משליך באופן ישיר על תעשיית האינטרנט הישראלית: "... המהלכים האלו מעמידים בסכנת קיום את תעשיית רשתות הפרסום הישראלית. ... תעשייה זו מגלגלת מאות מיליוני דולרים בשנה, והיא מעסיקה כאלף איש בעשרות חברות, מהם כ־750 בחברות הגדולות: מטומי, אדגוריתמס וטפטיקה שנסחרות בלונדון, ועוד רשתות של חברות פרטיות כגון DMG (לשעבר DSNR) ואקסרטיב מדיה ...

תעשיית רשתות הפרסום הפכה להיות מזוהה עם ישראל בעקבות הגידול בחברות אינטרנט ישראליות שמוכרות מוצרים ושירותים ברשת לשוק הגלובלי: החל מחברות משחקי הימורים כמו 888 וויליאם היל, דרך משחקים דמויי הימורים כמו אלו של החברות פלייטיקה ו־Diwip, חברות של סרגלי כלים כמו בבילון, קונדואיט, איימש ופריון, ועד ספקיות תוכנות פרסום כמו דילפליי וג'ולי־וולט ... לפי ההערכה, המשבר עלול לסכן הכנסות סך של עשרות מיליוני דולרים לחברות רבות. אם רשתות הפרסום לא יתעשתו ויגוונו את הכנסותיהן גם מפרסום במובייל ובפלטפורמות וידיאו נוספות, המשבר הזה עלול להיות הרה אסון עבורם ...".

אז מה התוצאה?

קשה עדין לשפוט, אולם המגמה ברורה - פלטפורמות התוכן הגדולות פייסבוק, גוגל, טוויטר, מיקרוסופט, יאהו וכן אתרי תוכן גדולים משנים את כללי המשחק בעולם הפרסום.

עולם הפרסום הולך בכיוון ברור של הוצאת גורמים התיווך צד שלישי והפיכתם מיותרים. למעשה, פלטפורמות התוכן הגדולות מציגות בשנה האחרונה ובכלל כלים חדשים ומשופרים ליעול תהליכי הפרסום העצמאי של המפרסמים והפרסומאים ובכך מאפשרים להם לוותר גם מיוזמתם על שירותי המתווכים שעד היום היו נחוצים.

בכך, צפויות לרדת עלויות הפרסום הישיר עבור בעלי העסקים והמפרסמים ולעודד אותם לפרסם יותר.