אתם כאן: עמוד הבית חדשות כשלושים אחוזים מהעסקים הקטנים נסגרים תוך 5 שנים

כשלושים אחוזים מהעסקים הקטנים נסגרים תוך 5 שנים

קבוצת זאפ, מפרסמת כי כשלושים אחוז מהעסקים הקטנים נסגרים בתוך 5 שנים מיום הקמתם - מדווח עיתון גלובס. בנוסף, רק אחוזים בודדים ומתוך אותם עסקים קטנים שורדים 3 עשורים ויותר.

זאפ גרופגלובס (14.11.13, כל הציטוטים מתוך המאמר) מסביר, כי "... דוח של משרד הכלכלה, שפורסם ב-2013 אך מתייחס ל-2011, מגלה כי באותה שנה היו רשומים 493 אלף עסקים בארץ, כמחציתם עסקים עצמאיים שאינם מעסיקים שכירים. כשליש מהעסקים הם עסקים זעירים בגודל 4-1 מועסקים. עסקים קטנים ובינוניים, עד גודל של 100 מועסקים, מהווים יותר מ-99% מהעסקים בארץ. עסק המעסיק עד 50 עובדים נחשב לקטן. לעסק בינוני נחשב עסק שבו יש 50-250 עובדים ...".

מנתוני הלמ"ס עולה כי "... במהלך 2012 נפתחו 35,002 בתי עסק קטנים ובינוניים, ונסגרו 28,270 בתי עסק. בסך-הכול נוספו למשק 6,728 בתי עסק (שהם 2% ממספר העסקים הקטנים והבינוניים) ...".

נשיא לשכת ארגוני העצמאיים והעסקים הקטנים והבינוניים בישראל (לה"ב), רו"ח אהוד רצאבי, נשיא להב טוען כי "... הנתונים לא טובים בארץ: על כל 5 עסקים - ארבעה נסגרים, עשרות אלפי עסקים נסגרים בתוך פחות משנה, חל גידול של 33% במספר הפניות לפשיטת-רגל, והנתח של העסקים הקטנים והבינוניים בכמות האשראי הוא 10% מכמות האשראי במשק - כשבפועל הם מייצרים 40%. 130 אלף מתוך 280 אלף עצמאיים לא עוברים את סף המס, ומרוויחים פחות מ-4,700 שקל בחודש ...".

מעניין לאזכר את נתוני השימוש של העסקים הקטנים והבינוניים ברשת האינטרנט והניו מדיה.

שימוש העסקים הקטנים באינטרנט

על פי נתוני זאפ גרופ "... רק ל-34% מעסקים אלה מפעילים כיום אתר אינטרנט. התחום עם אחוז חדירת אתרי האינטרנט הגבוה ביותר, באופן אולי מפתיע, הוא בתי מרקחת (62%). ל-15% מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל יש אתר מותאם לסלולר (גידול של כ26% בהשוואה ל-2011). מתוך נתח העסקים המפרסמים במובייל- ישקיע בממוצע עסק קטן ובינוני 2,400-5,000 שקל בפרסום בסלולר בשנה ...".

מנכ"ל זאפ גרופ ניר למפרט מסביר כי "... כבר היום אנחנו רואים ש-30% מהצרכנים מגיעים אל בתי עסק דרך מכשירי הסלולר. בעל עסק שלא יהיה נוכח בזירה הזו - יפסיד נתח נכבד מהלקוחות הפוטנציאליים עוד לפני שהתחיל פעילות שיווקית. עסקים שיידעו להפנים את השינויים שחלים בעולמנו במהירות, ויטמיעו אותם גם בתוך ניהול ושיווק העסק שלהם - יצליחו ויגיעו להישגים רבים. אלה שלא יתקדמו עם העידן הדיגיטלי יאבדו את הלקוחות, שמחפשים כבר היום קצב צרכני שונה וחוויית שימוש אחרת ...".

נתונים אלו, אינם מפתיעים ובהמשך למגמת הסיקור של אתר "המרכז לעסקים קטנים ובינוניים בישראל" החושף את קשיי העסקים הקטנים והעצמאיים לשרוד במציאות האשראי והתמיכה הממשלתית שמסרבת לקדם חקיקה בנושא.

ראוי היה שהמדינה תאמץ יוזמות כמו של ח"כ מפלגת העבודה אראל מרגלית לקדם מהלכים שיסייעו להוזלת העלויות לעסקים קטנים ובינוניים.