אתם כאן: עמוד הבית מאמרים עשרת הדברות לגביית חובות

עשרת הדברות לגביית חובות

עשרת הדברות לגביית חובות מול לקוחות להם יש קושי בהסדרת החוב.

  1. אל תרגיש לא בנוח לגבות את החוב, החייב הוא זה שצריך להרגיש לא בנוח בגלל העובדה שהוא הפר התחייבויות. גביה היא סיום והתחלה של מכירה איכותית.
  2. את הלקוחות שלך קטלג לפי לקוחות המשלמים בזמן ולקוחות שתהליך גביית החוב שלהם קשה. אם תגלה כי הלקוחות הקטנים, המעכבים תשלומים אינם רווחים לחברה,אל תחשוש לוותר עליהם. זכור כי הריווחיות של החברה היא חשובה הרבה יותר מאשר המחזור של החברה וכי תזרים המזומנים שלך, חשוב עוד יותר מאשר המכירות שאתה מבצע.
  3. בכרטיס לקוח דאג להכניס פרטים נוספים שיצטברו עם הזמן כמו מספר הטלפון הנייד של המנכ"ל, חברה קשורה, כתובת הבעלים בחברה (מתאים לחברה קטנה-בינונית),לקוחות גדולים של החברה, וספקים גדולים של החברה, מספרי הרכבים של החברה, שמות של מנהלים בכירים, עסקים נוספים שבעלי החברה עושים וכו'.
  4. את תהליך הגביה צריך להתחיל שבועיים לפני תאריך הפירעון.לוודא כי החשבונית הגיעה ואושרה על ידי הנוגעים בדבר.אולי אפילו לנסות לגבות את השיק לפני מועד הפירעון – בשיק דחוי.
  5. בגביה טלפונית,כאשר הובטח כי הצ'ק ישלח בעוד שבוע,השיחה הבאה צריכה להיות יומיים לפני תאריך היעד ולא שבוע לאחר שלא הגיע.בצורה זאת,אנו משדרים ללקוח החלטיות ורציניות.
  6. כאשר ללקוח שחייב כספים,קיים קושי תזרימי (גובה ההתחייבויות שלו עולה על גובה סכומי הכסף הנכנסים אליו)סדר העדיפויות התשלום יקבע על פי מי שילחץ וינדנד יותר.זאת הסיבה שזה בסדר להיות קרציה ו/או עלוקה על החייב,עד לקבלת מלוא התשלום.
  7. במהלך כל תהליך הגבייה עליך לכוון גבוה.בדוח גיול חובות הוסף ריבית הצמדות וכו'.תגיע לגבות חוב גבוה מהמקור לאחר מו"מ תגיע לחוב המקורי.
  8. למו"מ עם החייב מ יש להגיע עם נתונים מסודרים (צילומי המסמכים הרלוונטיים,ניתוח של טופס הנהלת חשבונות לקוח ועוד)ועם פתרון יצרתי אליו תוכל להתפשר.ולכן – ראה סעיף קודם של כיוון גבוה.
  9. כאשר חייב מעוניין לפרוס את החוב לתשלומים דאג שהתשלום הראשון,רצוי שיהיה במזומן,יהווה עוד 20אחוז לפחות תוספת מהחלק היחסי.קרי,חוב של 90,000יחולק לשלושה תשלומים באופן הבא:תשלום ראשון: 50,000; תשלום שני: 20,000; תשלום שלישי: 20,000. כמו כן וודא כי התשלום הראשון הוא מזומן (תשלום שני לעוד שבועיים תשלום שלישי לעוד חודש)בו בזמן שכל שאר שני השקים הנוספים,מגיעים אליך ישירות באותו מעמד של פריסת התשלומים.
  10. עשה מאמצים לקבל מהלקוח שלך ערבויות אישיות על גבי שטר חוב.השטר ייעשה על ידי החברה שלו והוא והשותף השני שלו או בעל מניות נוסף,יחתמו כערבים בערבות "אווואל"על השטר עצמו.
  11. שים לב,ללא ערבויות,יכולת הגבייה מחברה בע"מ מוגבלת מאוד, "הרמת מסך"מתקבלת במקרים מאד נדירים.זה אפשרי אך נדיר,מסובך ויקר.כמעט שלא ניתן לתבוע מנכ"ל או מנהל בכיר באותה חברה או דירקטור – אישית,בטענה של אחריות נושא משרה.
  12. מכור נכון,מכור בתנאי סדר דין מקוצר,קרי:
  13. החתם את הלקוח על הסכם עבודה מפורט.
  14. הוצא חשבונית על השם הנכון של הלקוח (שמו המשפטי המלא והנכון).
  15. קבל מהלקוח שלך הזמנה עם סכום קצוב.
  16. דאג כי יהיה ברשותך תעודת משלוח חתומה.
    תנאים אלה מגבירים את הסיכויים לכך שהתביעה שלך כנגד החייב תתברר בקלות רבה. התביעה הופכת לדבר פשוט שאינו דורש עדים, מומחים ולכן ההליך הופך קצר ויעיל. במצב בו החייב לא יגיש בקשת רשות להתגונן, ייתכן פסק דין במעמד צד אחד בתוך 30 יום.
  17. גבה את החוב מהחייב כאילו החוב מועבר לכיסך הפרטי,האישי-האישי ולא Other People Money . המשמעות היא כי עליך להתייחס לחובות שחייבים הלקוחות שלך לחברה,כאילו הם היו חייבים אותם אישית אליך.
  18. במידה ולא הצלחת לגבות את החוב – אל תהסס להעביר את התיק לטיפול משפטי של עורך דין המומחה בתחום זה.