אתם כאן: עמוד הבית מאמרים פייסבוק לייק - סוף עידן

פייסבוק לייק - סוף עידן

facebook UN LIKEהרשת החברתית פייסבוק, עדכנה לאחרונה את אופן הצגת העמוד העסקי והסירה ממנו את מספר "הלייקים" (אוהדים) של העמוד ולמעשה הצהירה בכך על החשיבות הנמוכה שהיא מעניקה למדד זה!

סוף עידן הלייקים ומהלך נוסף שנועד לדחוף עסקים לפרסום בתשלום.

התוצאה, השקעה באיסוף LIKE'ים לעמוד העסקי הוכרזה סופית כלא כדאית ובפרט ביחס להפיכת העמוד לקהילה מקצועית\חברתית סביב תחום הפעילות העסקי והקניית ערך מוסף לגולשים - תוכן, מענה לפניות ושירות, מוצרים, הטבות ועוד. כל אלו בפעילות ארוכת טווח עם דגש על איכות ומצויינות בתוכן ושירות.

יתר על כן, עמוד עסקי המבקש לייצר חשיפה מהירה ואפקטיבית ובהעדר יכולת השקעה ארוכת טווח כאמור (או הצורך בתוצאות מיידיות) ייאלצו להשקיע בפרסום בתשלום ובהתבסס על כלי הפרסום הרבים שפיתחה והציגה פייסבוק בשנה וחצי האחרונות.

סוף עידן הלייקים

סוף עידן הלייקים עדין לא פה סופית, אולם תופעה זו נצפתה על-ידי קהילת מנהלי עמודי הפייסבוק באופן שאין לטעות בו.

מספר הליקיים מופיע וימשיך להופיע לסרוגין בעמודים העסקיים ועד שיעלם לגמרי - זאת כמנהגה של פייסבוק להשיק שינויים מסוג זה באופן הדרגתי באזורים שונים בעולם ובתהליך של ניסוי וטעייה ולא באופן גורף. לכן צפוי כי כמנהלי העמודים העסקים תמשיכו לראות את מספר הלייקים של העמוד מופיע עדין בעמוד הראשי, אבל תצוגה זו תעלם בהדרגה.

חשוב לציין כי לעמוד עדין נשמר נתון זה וגולשים יחשוב שימשיכו ועניקו LIKE לעמוד ונתון זה יופיע בתפריט הצד (שמאל באנגלית, ימין בעברית) ותחת "אוהבים את זה".

מעבר לכך וכפי שיוצג למטה, החשיפה הטבעית-אורגנית של התכנים בעמוד הפייסבוק העסקי שלכם עדין יכולה להניב נתוני חשיפה מול האוהדים (מי שעשו לכם לייק) באחוזים משמעותיים ולכן מהווה עדין ערוץ שיווק חשוב ואיכותי. זאת וככל שתשקיעו יותר בהפיכת העמוד למעניק ערך מוסף לגולש ושיביא אותו לחזור לעמוד בעצמו ולא דרך פרסום בתשלום.

קשה לעסקים בפייסבוק

פייסבוקבכך, מגיעה לשיאו מהלך המתקיים מזה שנתיים ויותר וביתר שאת בשנה האחרונה ובו פייסבוק מאלצת את העמודים העסקיים להשקיע בפרסום כדי לקבל חשיפה ובעוד האוהדים של העמוד כמעט ולא נחשפים יותר לתכנים הטבעיים שלה עמוד. בנתוני מחקרים שונים שהתפרסמו כבר במהלך 2015 (וכיום אמורים להיות נמוכים עוד יותר) נצפו אחוזי חשיפה של בין 7% לתמונות, 9% לטקסט ווידאו ו18% לקישורים (ראו Facebook Prganic Reach March 2015). אם כי חשוב לציין כי מדדי החשיפה משתנים ביחס לכמות האוהדים (לייקים \ LIKE'ים) שיש לעמוד באופן מוחלט.

למעשה, מהלך זה אינו מפתיע למי שעקב אחר הניתוחים שהתפרסמו פה במהלך השנים על עדות העסקים עצמם כי פייסבוק אינו יעיל לעסקים ואף ניתוח המראה כיצד רשת פייסבוק תהרוג לכם את אתר האינטרנט העסקי וכי בפועל הפיכת פייסבוק למלכודת דבש והצורך של עסקים קטנים ובינוניים שלא להסתמך על הרשת החברתית כמוקד הפעילות השיווקית הדיגיטלית שלהם.

היות שהשינוי עד לא הוטמע באופן גורף, זה הזמן שלכם כבעלי עסקים קטנים ובינוניים להערך בצורה יסודית ולבצע תהליך של חשיבה מחודשת בנוגע לאסטרטגיית הדיגיטל שלכם. בפרט, ההשקעה בגיוס LIKE'ים לעמוד הפייסבוק לעומת ההשקעה ביצירת תוכן בעל ערך מוסך לגולשים, ההסתמכות הגדולה מדי (ייתכן?) על הרשת החברתית כערוץ שיווק ובחינה כללית של התחרותיות ויחס עלות-תועלת של ערוצי שיווק דיגיטליים אחרים כגוגל, אאוטבריין, טוויטר, לינקדאין, אינסטגרם ועוד.

 

עוד מידע

צריכים סיוע נוסף בהערכות נוכחות הדיגיטל של המותג שלכם? צרו קשר עם AhoyIT בדוא"ל info [AT] ahoyit.com.


AhoyITעקבו אחרי AhoyIT בגוגל+ או בטוויטר AhoyIT online marketing agency