אתם כאן: עמוד הבית חדשות פורום המכולות: אין לנו סיכוי

פורום המכולות: אין לנו סיכוי

יו"ר פורום המכולות, אלי סתוי: "... המכולות נאלצות להתקיים במצוקה מול השוק הרכוזי ביותר בעולם ..." ובכך מסכם במשפט את גורלם של בעלי העסקים הקטנים בתחום הקמעונאות - אל מול רשתות המזון הענקיות ותרבות הקנונים ומותגי העל שפורחת בישראל בשנים האחרונות.פורום המכולות: אין לנו סיכוי

בדיון בכנסת (דה-מרקר, 11.3.2010), הסביר יו"ר פורום המכולות כי - "... הרשתות הגדולות החליטו מזמן שהענף שייך רק להן - ושאנחנו לא גורם שצריך לשמר ...". מר אלי סתוי ביקש את התערבות המדינה בויסות השוק אל מול תחרות לא הוגנת, לטענתו. והוא הוסיף והבהיר מה לדעתו מקומו של הרגולטור, "... בסדרת החלטות רגולציה נוצר כשל שוק. בעלי המכולות נענשים כלכלית יותר מעשור ונאלצים להתקיים במצוקה כלכלית קשה מול השוק הריכוזי ביותר בעולם ...".

גם חבר הכנסת עמיר פרץ, ממפלגת העבודה, גרס כי, "... מתברר שהאוכלוסייה הענייה ביותר, הסובלת חוסר נגישות, היא זו שקונה במכולות ..." ומכאן חשיבות התערבות המדינה, משתי פנים - הראשונה, מהטעם שיש להגן על אותה אוכלוסייה חלשה ולשמר את קיומן של המכולות השכונתיות. השנייה, מעצם הצורך לעודד ולטפח את מגזר העסקים הקטנים בכלל ואת מגזר המכולות שמונה אלפי עסקים קטנים הפזורים ברחבי הארץ ובמיוחד באזורי פריפריה חברתית וגיאוגראפית.

לעומתם, הממונה על ההגבלים, הגברת רונית קן השיבה כי, "... איש אינו מעוניין שהרשות תתערב באופן שימנע את ההנחות לצרכנים ...".