אתם כאן: עמוד הבית חדשות 90% מבעלי העסקים הקטנים, טוענים כי הממשלה לא מסייעת מספיק

90% מבעלי העסקים הקטנים, טוענים כי הממשלה לא מסייעת מספיק

needed-yesterdayאתר גלובס מדווח כי, "... שני סקרים שנערכו באחרונה מציירים תמונה עגומה של היחס בין הממשלה למגזר העסקים הקטנים והבינוניים. לפי סקר של פנינסולה פיננסים - חברת האשראי החוץ-בנקאי המתמחה במגזר זה - בקרב 100 בעלי עסקים קטנים ובינוניים, כ-90% מהמשיבים סבורים שהממשלה לא עושה מספיק כדי לסייע להם, לעומת 6% בלבד שסבורים שהממשלה עושה די.

 

עוד עולה מהסקר, כי 79% מבעלי העסקים צופים שהבנקים ימשיכו להקשיח את תנאי קבלת האשראי ב-2013, ורק 15% סבורים שתנאי קבלת האשראי יישארו ללא שינוי. כמו כן, בעלי העסקים הקטנים והבינוניים מביעים חוסר ודאות לגבי המצב הכלכלי, ו-40% ציינו שאינם מתכוונים לשכור עובדים חדשים בשנה הקרובה, לעומת 36% שמתכוונים לעשות כן.

עסקים קטנים ובינוניים מוגדרים כבעלי מחזור שבין 5 ל-100 מיליון שקל מכירות בשנה, ומעסיקים בין 10 ל-500 עובדים. כשני שלישים מהתוצר העסקי ב-2011 נבעו ממגזר זה, המעסיק 69% מכלל המועסקים, שהם כ-1.4 מיליון עובדים ...".

ובנוסף, פרסמה "להב" שהיא "לשכת ארגוני העצמאיים והעסקים בישראל נתונים אודות סקר שביצע עבורה "מכון סמית" "... וממנו עולה, כי 40% מהם סברו כי אף אחת מהמפלגות לא ידאגו לבעלי עסקים קטנים ובינוניים. לפי הסקר, מפלגת העבודה ורשימת הליכוד ביתנו נתפסות כאלו שידאגו במידה הרבה ביותר לעצמאיים (19% ו-18% בהתאמה) ..." (אדריאן פילוט - גלובס, 6.12.12)

נתונים אלו, הולמים את תחושת המיתון בקרב מגזר העסקים הקטנים והבינוניים בישראל ואשר פורסמו פה לא מזמן ובהקשר של הקושי של עסקים לשרוד בישראל.