אתם כאן: עמוד הבית חדשות עליה של 55 אחוז בסיוע ליזמים בירושלים

עליה של 55 אחוז בסיוע ליזמים בירושלים

מט"י ירושלים מפרסם נתון מעודד, כי במהלך המחצית הראשונה של שנת 2013 חלה עלייה של 55% בהיקף הסיוע ליזמים. בפרט:

מט"י ירושליםבמחצית הראשונה של שנת 2013, מט"י ירושלים סייע ליזמים ובעלי עסקים במרחב ירושלים בקבלת הלוואות בהיקף כספי של כ- 38 מיליון ₪, כך עולה מנתונים שהציג המרכז לטיפוח יזמות בכנס יועצים שנערך השבוע.

ממט"י דווח כי במחצית הראשונה של שנת 2013 , גויסו באמצעות המרכז לטיפוח יזמות עסקית כ-30 מיליון ₪ לעומת כ- 38 מיליון ₪ בכל השנה החולפת אשתקד, נתון המסמן זינוק של 55% בהיקף הסיוע ליזמים. מדובר בהמשכה של מגמת העליה בסיוע וכי גם בשנת 2012 נרשמה עליה של כ-100 אחוזים (38 מיליון) לעומת שנת 2011 (כ-19 מיליון).

"העליה בגידול נובעת מהגברת הפעילות של הקרן לעסקים קטנים בערבות המדינה, ופתיחתה לפני כשנתיים גם בפני עסקים בינוניים" הסביר סמנכ"ל מט"י ירושלים גולן טובי "מדובר בהלוואות של עד 8 מיליון שקלים".

מנכ"ל מט"י ירושלים אורי שרף ציין כי המרכז לטיפוח יזמות מסייע ליזמים ליטול הלוואות גם בקרנות אחרות כדוגמת הקרן להלוואות של משרד הקליטה המיועדת לעולים ותושבים חוזרים, קרן להלוואות ללא ריבית וקרן להלוואות של מגבית ניו-יורק והסוכנות היהודית לעסקים קטנים ובינוניים.

שרף הדגיש כי מט"י ירושלים מנהל קרנות ייחודיות הפועלות בירושלים בלבד: קרן ברכה לעסקים המיועדת למגזר החרדי, קרן ליוצאי מרוקו וקרן עזרה לעסקים שהסתבכו וזקוקים לסיוע בכדי לצאת ממצוקתם. קרן נוספת שמופעלת על ידי מט"י היא קרן הלוואות לנשים ערביות.

--------------------------------------

פורסם על ידי מט"י ירושלים