אתם כאן: עמוד הבית מאמרים לאן העסק שלי הולך?

לאן העסק שלי הולך?

הרבה פעמים הכתובת על הקיר אבל אנחנו לא שמים לב לאן העסק הולך. יש ירידה במכירות, לקוחות עוזבים אבל אנחנו נמצאים עמוק עם הראש בתוך האדמה. אומרים לעצמנו: זה חודש חלש, תקופה קשה בשנה, בטח הכול ישתפר בקרוב. לפעמים זה באמת משבר תקופתי אבל גם במקרה הזה חשוב שננסה לבחון מה הן הסיבות למשבר ומדוע יש האטה בעבודה. האם זה קשור לסביבה המאקרו כלכלית שאנו נמצאים בה או לבעיות בחברה שלנו או שזה שילוב של השניים.

TN_7-3-07_7סיבות אפשריות לירידה בכמות ואיכות הלקוחות איתם אנחנו עובדים:

1. חוסר תשומת לב לשיווק של העסק – רבים מבעלי העסקים מתמקדים בצד התפעולי של הארגון אבל לא שמים לב לשיווק. אין תוכנית אסטרטגית ברורה לשיווק של החברה, ואין מעקב אחר התוצאות. השיווק הוא אחד מצינורות החמצן של העסק ולכן צריך לשים לב: מה עשינו בחודשים האחרונים על מנת לשווק את עצמנו, מה הצליח, כיצד אנחנו מתכננים להרחיב את מספר הפניות אלינו בעתיד ואיך יחולק התקציב השיווקי. כול אלה שאלות שהמנהל צריך לשאול את עצמו במהלך הכנת התוכנית השיווקית.

2. חוסר שביעות רצון של לקוחות – בסופו של יום כול נותן שירות או מוכר, צריך לשאול את עצמו האם הוא נתן מענה ראוי לצרכים של הלקוח. אם התשובה היא לא, הוא צריך לחשוב איך הוא משתפר ונותן שירות יותר טוב ללקוחות שלו. בישראל הנטיה של לקוחות היא להיות לא מרוצים אבל אם כול הלקוחות שלי לא מרוצים, כנראה שמשהו לא בסדר בשירות שאני נותן. המנהל חייב יהיה להסתכל על זה מלמעלה ולהגיב בהתאם לשינויים בשביעות הרצון של הלקוחות.

3. תלות בלקוחות בודדים – הרבה מאיתנו רוצים לקוחות גדולים, אבל האם טוב לנו להיות תלויים במעט לקוחות. מבחינה תפעולית אין ספק, קל יותר לעבוד מול לקוחות בודדים: פחות התקשרויות, טלפונים, מיילים וכו. אבל בעת משבר מספיק מספר קטן של לקוחות שעזב אותנו על מנת להשפיע באופן קשה על החברה. לכן יש להביא בחשבון את העובדה שאנו תלויים בלקוחות בודדים ולחשוב כיצד מתמודדים עם מצב שאחדים מהם עוזבים אותנו, מה היא תוכנית החירום במקרה כזה.

למי שרוצה לשמוע עוד על ניהול משברים בעסק, הסתכלו באתר www.com-line.biz