אתם כאן: עמוד הבית מאמרים שיווק ברשתות חברתיות, מסייע בשימור לקוחות ולא בגיוס לקוחות חדשים

שיווק ברשתות חברתיות, מסייע בשימור לקוחות ולא בגיוס לקוחות חדשים

עכשיו זה רשמי, שיווק ברשתות חברתיות מסייע בשימור לקוחות קיימים ולא בגיוס לקוחות חדשים - כך נקבע בסדרת מחקרים שנערכו בתקופה האחרונה.

שיווק ברשתות חברתיותאתר eMarketer.com מדווח על סדרת מחקרים שפורסמו לאחרונה ומהם עולה בברור כי שיווק ברשתות חברתיות בפרט ופעילות מותגים ועסקים ברשתות חברתיות בכלל מועילה בעיקר לשימור לקוחות ופחות לגיוס לקוחות חדשים. מנתוני המחקרים השונים עולה כי מעל 47% מהפעילות ברשתות חברתיות מוכוונת לשימור הלקוחות וחיזוק המותג ולא לגיוס לקוחות חדשים. זאת, בהתבסס על נתוני הביצוע של גופים מסחריים שונים והתועלת הנמוכה שהופקה בעת התמקדות במטרה אחרונה זו.

בפרט, המחקר שפורסם באתר Colloquy מציג נתוני גידול מרשמים בתחומי שימור הלקוחות ותחזוקת המותג, לעומת ההשקעה בגיוס לקוחות חדשים. לטענתם, "Social media budgets for loyalty objectives experienced the most growth last year and, in fact, the last three years ... Savvy social media marketers recognize they must turn first to their best customers and apply the same principles inherent to loyalty, which are combining economic incentives with social capital".

המחקרים גם מאפשרים לאבחן, כי עבור עסקים קטנים ובינוניים "... גיוס לקוחות חדשים הנו בעדיפות הרואים ברשתות החברתיות אמצעי שיווק וגיוס זול ... אולם, באופן מעשי התקציב שלהן קטן מאוד ביחס לגופים הגדולים הפעילים ברשת ...".

שיווק ברשתות חברתיותמחקר וניתוח שהציג אתר marketingsherpa מאפשר לבחון את היעילות של פעילויות שונות ברשתות החברתיות בכלל ובפרט לנושא שיווק בין עסקים ומאשר כי השפעה ניכרת במיוחד בתחומי חיזוק המותג - מודעות, מוניטין, חשיפה וכו' - אולם לא עבור יצירת לידים עסקיים (כלומר, גיוס לקוחות חדשים).

כאמור, מהנתונים ניתן לראות כי בתחומי גיוס הלידים (לקוחות חדשים), תקשורת ארגונית והגדלת מכירות יעילות גבוהה מושגת רק בלא יותר מאשר 17% ואילו בתחומי חיזוק המותג השונים (מודעות, מוניטין וכו') היעילות קופצת אל מעל 30%.

גם נתן ליפסון (דה-מרקר, 29.10.2010), קובע כי "המדיה חברתית - טובה יותר בשימור לקוחות מאשר רכישתם ... עם הצטברות הניסיון בשיווק במדיה חברתית והתגבשותן של שיטות עבודה יעילות, המשווקים מגיעים יותר ויותר למסקנה שפעילותם במדיה חברתית מתאימה יותר להשגת מודעות למותגים ושימור לקוחות מאשר רכישת לקוחות חדשים ...".

המסקנה, אם כן, עבור עסקים קטנים ובינוניים והשוקלים כניסה לפעילות שיווק רשתי באתר רשתות חברתיות - היא לבחון אסטרטגייה ארוכת טווח שבה ניתן סדר עדיפות לטיפול בלקוחות קיימים ויצירת מעגל ראשוני של עוקבים ושרק באמצעותו ובטווח הארוך יותר תתאפשר הפצה ויראלית אמיתית של המוצרים אותם מספק העסק וכתוצאה מכך יצירת לידים וגיוס לקוחות חדשים.

רק פעילות ארוכת טווח תאפשר יצירת מעגלים נוספים, מעבר למעגל הלקוחות הראשוני והטמעה של נתון זה חשובה ביותר לאופן בו מגובשת התוכנית העסקית לפעילות הרשתית ובפרט כדי להמנע מהוצאה מיותרת ולא יעילה.