אתם כאן: עמוד הבית מאמרים הגדלת תשלום על ימי מחלה, בעיה אפשרית לעסק

הגדלת תשלום על ימי מחלה, בעיה אפשרית לעסק

בדיונים שנערכו לאחרונה בין ההסתדרות לבין משרד האוצר בנושא חוק ההסדרים לשנים 2012–2011 סוכם כי סכום התשלום על ימי מחלה של עובדים יגדל.תשלום על ימי מחלה

כתוצאה מכך, עולה החשש כי מגפת שפעת קלה, לכאורה, שתופץ בין עובדי העסק ובנוסף להשבתה חלקית של פעילות העסק תביא גם לקנס כלכלי כבד בדמות תשלום מוגדל על ימי המחלה של העובדים. על פי החוק החדש, תחול עלייה משמעותית בדמי המחלה שישולמו לעובד החל מהיום השני למחלה. החל מהיום הרביעי יקבל העובד שכר מלא על ההיעדרות.

אמנם מדובר על עדכון סוציאלי חשוב, לטובת המועסקים בישראל, אולם מצד שני בפגיעה לא קלה במגזר העסקים הזעירים, הקטנים והבינוניים בישראל. פגיעה שכנראה נובעת מכשל מערכתי בסיסי ולדעת מחברי המאמר (כלכליסט 6.9.10, אבי קרעין וזאב הרשקוביץ') מכך ש-"... העסקים הקטנים והגורמים המייצגים אותם נדחקו הצדה. איגוד לשכות המסחר ולהב (לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל) לא היו חלק במשא ומתן הכלכלי עם משרד האוצר, ואיגוד לשכות המסחר אף פרש מלשכת תיאום הארגונים הכלכליים כי הגיע למסקנה כי קולו אינו בא לידי ביטוי. פעם אחר פעם אנו נוכחים לדעת כי אין גוף מייצג לעסקים הקטנים והבינוניים, וכי ההסתדרות סוגרת עסקאות עם משרד האוצר כאשר העסקים הקטנים הם אלו שמקבלים את החשבון ...".